OÜ INDSALU (registrikood 12953998)

ANDMEKAITSETINGIMUSED ja ISIKUANDMETE TÖÖTLEMISÜLEVAADE

 

Vastutav ja volitatud töötleja

 

Veebilehe vastutavad ja volitatud töötlejad on OÜ Indsalu juhatuse liikmed ja OÜ Indsalu töötajad, kellele on vastav volitus antud ametijuhendiga.

Meie kontaktandmed on:

Aadress: Aa puhkebaas, Aa küla, Lüganuse vald, 43311 Ida Virumaa

Telefon: (+372) 53010802

E-post: pansionaat@aarand.ee
Veebileht: https://www.aarand.ee/

 

Arvutitöökoha ja serveri alustaristu teenust pakub Telia AS, mille kontaktandmed on:

Mustamäe tee 3, 15033 Tallinn

Telefon: (+372) 6397130

E-post:  info@telia.ee
Veebileht: www.telia.ee

 

Lisainfot isikuandmete töötlemise kohta saate Indsalu OÜ andmekaitsespetsialistilt:

Tarmo Vaap

E-post: tarmo@aarand.ee

Telefon: +372 5132 079

 

1.     MÕISTED JA ÜLDSÄTTED

 

1.1.     Käesolevad isikuandmete töötlemise tingimused (edaspidi Tingimused) reguleerivad isikuandmete töötlemist OÜ Indsalu poolt peetavates Pruuna mõisa ja Pansionaat „Männiku“ hoolekandeasutustes (edaspidi INDSALU).

1.2.     Vastutava töötlejana saab INDSALU enda valdusesse eelkõige need isikuandmed, mis on vajalikud hoolekandeasutuste asukohas hooldusteenuse pakkumiseks, samuti tööandjana töölepingu täitmiseks. INDSALU hoolekandeasutuste kontaktandmed on kättesaadavad aadressil https://www.aarand.ee/.

1.3.     Andmesubjekt on füüsiline isik, sealhulgas juriidilise isiku füüsilisest isikust esindaja, kelle isikuandmeid INDSALU töötleb (edaspidi Andmesubjekt).

1.4.     Isikuandmed on igasugune teave tuvastatud või tuvastatava Andmesubjekti kohta (edaspidi isikuandmed).

1.5.     Isikuandmete töötlemine on igasugune isikuandmetega tehtav toiming (sh isikuandmete kogumine, salvestamine, korrastamine, säilitamine, muutmine, juurdepääsu võimaldamine, kasutamine, edastamine, kustutamine jne).

1.6.     INDSALU võib volitada isikuandmeid töötlema teisi isikuid või asutusi (edaspidi Volitatud töötleja) tingimusel, et sellise Volitatud töötlejaga on INDSALU’ga sõlminud lepingu, mille kohaselt on Volitatud töötleja kohustatud hoidma isikuandmeid konfidentsiaalsena ning tagama õigusaktidest tulenevate Volitatud töötlejale laienevate kohustuste täitmise. INDSALU volitab isikuandmeid töötlema selliseid teisi isikuid või asutusi, milliste poolt INDSALU poolt nimetatud mahus ja ulatuses isikuandmete töötlemine on tarvilik INDSALU poolt Andmesubjektile teenuse osutamiseks. Volitatud töötlejate nimed ja kontaktandmed teeb INDSALU Andmesubjektile kättesaadavaks Andmesubjekti taotluse alusel.

1.7.     Kui INDSALU töötleb isikuandmeid volitatud töötlejana, juhindub INDSALU vastutava töötlejaga sõlmitud kokkuleppes sätestatud isikuandmete töötlemise eesmärkidest ja nõuetest ning rakendab samaaegselt käesolevates Tingimustes sätestatud nõudeid niivõrd kui need ei ole vastuolus vastava isikuandmete volitatud töötlemise eesmärkide ja nõuetega.

 

2.     ISIKUANDMETE TÖÖTLEMISE EESMÄRK JA ÕIGUSLIK ALUS

 

2.1.     INDSALU alustab isikuandmete töötlemist reeglina Andmesubjekti enda pöördumise alusel (telefonikõne, e-kiri, avaldus, taotlus vm) ja selle täitmiseks.

2.2.     INDSALU töötleb Andmesubjekti isikuandmeid järgmistel eesmärkidel:

2.2.1.     teenuse osutamiseks, sealhulgas teenuse osutamise ettevalmistamine (sh pöördumistele vastamine, lepingueelsete läbirääkimiste pidamine jm), vajalike lepingute sõlmimine ja täitmine ja teenuse osutamiseks vajalike toimingute tegemine (sh turvalisuse ja vajaliku abi ja abivahendite olemasolu tagamine);

2.2.2.     muude lepingute täitmiseks, sh töölepingute täitmiseks;

2.2.3.     INDSALU klientide, töötajate ja vara kaitsmine;

2.2.4.     INDSALU hooldekandeasutuste tutvustamine ja turustamine erinevates materjalides ja kanalites;

2.2.5.     INDSALU’le õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine.

2.3.     INDSALU poolt Andmesubjekti isikuandmete töötlemise alused:

2.3.1.     Andmesubjektiga sõlmitud leping;

2.3.2.     Andmesubjekti nõusolek;

2.3.3.     INDSALU õigustatud huvi;

2.3.4.     seadused ja muud õigusaktid;

2.3.5.     leping vastutava töötlejaga.

2.4.     INDSALU teeb kõik endast oleneva, et esimesel võimalusel teavitada Andmesubjekti käesolevatest Tingimustest ning teha Andmesubjektiga igakülgset koostööd Andmesubjekti kõigi õiguste ja huvide efektiivseks kaitsmiseks. Andmesubjekt mõistab samaaegselt, et isikuandmete omaalgatuslikul INDSALU’le edastamisel (nt telefoni või e-posti teel) annab Andmesubjekt nõusoleku edastatud isikuandmete töötlemiseks.

 

3.     TÖÖDELDAVATE ISIKUANDMETE KOOSSEIS

 

3.1.     INDSALU töötleb muu hulgas järgnevaid Andmesubjekti isikuandmeid:

3.1.1.     andmed Andmesubjekti kohta, sh nimi, sünniaeg, isikukood, sugu, rahvus, arvelduskonto number jm (teenuse osutamine, lepingu täitmine, INDSALU klientide, töötajate ja vara kaitsmine; õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine);

3.1.2.     Andmesubjekti kontaktandmed, sh aadress, e-postiaadress, telefoninumber jm (teenuse osutamine, lepingu täitmine, INDSALU klientide, töötajate ja vara kaitsmine; õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine);

3.1.3.     andmed Andmesubjekti majandusliku seisundi kohta (teenuse osutamine, õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine);

3.1.4.     eriliiki isikuandmed, eelkõige terviseandmed (teenuse osutamine, lepingu täitmine, õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine; Andmesubjekti tervise kaitse);

3.1.5.     asjakohasel juhul INDSALU ruumides ja/või territooriumil eelkõige jälgimisseadmetega kogutud andmed (teenuse osutamine, lepingu täitmine, INDSALU klientide, töötajate ja vara kaitsmine; õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine);

3.1.6.     Andmesubjekti kujutis (teenuse osutamine, INDSALU klientide, töötajate ja vara kaitsmine; õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine; Andmesubjekti nõusolekul INDSALU tutvustamine ja turustamine erinevates materjalides ja kanalites);

3.1.7.     muud Andmesubjekti poolt INDSALU’lele avaldatud ja/või INDSALU’le muul viisil teatavaks saanud isikuandmed.

3.2.     INDSALU poolt töödeldavate Andmesubjekti isikuandmete täpne koosseis sõltub sellest, milliseid isikuandmeid Andmesubjekt INDSALU’le avaldab või vastutav töötleja INDSALU’le edastab.

3.3.     Andmesubjekt ei ole kohustatud avaldama INDSALU’le isikuandmeid, milliseid Andmesubjekt ei soovi INDSALU’le avaldada. Andmesubjekt mõistab siiski, et isikuandmete avaldamine INDSALU’le on teenuse saamise ja lepingute (sh töölepingu) sõlmimise ja täitmise eelduseks. Mittetäielike või ebapiisavate isikuandmete esitamisel ei saa INDSALU pakkuda Andmesubjektile nõuetekohast teenust ja/või sõlmida ja täita lepinguid. Andmesubjektil on siiski igal ajal õigus tagasi võtta oma nõusolek isikuandmete töötlemiseks osas, milles INDSALU kasutab isikuandmeid INDSALU tutvustamiseks ja turustamiseks erinevates materjalides ja kanalites.

 

4.     ISIKUANDMETE SALVESTAMINE JA SÄILITAMINE

 

4.1.     INDSALU salvestab ja säilitab kõiki isikuandmeid tingimustel, mis vastavad käesolevates Tingimustes ja asjakohastes õigusaktides sätestatud põhimõtetele ja nõuetele.

4.2.     INDSALU tagab, et kõik INDSALU töötajad, kes mistahes viisil puutuvad INDSALU hoolekandeasutustes tööülesannete täitmisel kokku isikuandmetega, omavad isikuandmetele ligipääsu INDSALU poolt nimetatud isikuandmete töötlemise eesmärkide täitmiseks ning järgivad isikuandmete konfidentsiaalsena hoidmise kohustust.

4.3.     INDSALU’l on õigus salvestada ka kõik sidevahendi (nt telefon, e-post) teel antud korraldused, samuti muud toimingud, mida Andmesubjekt on teinud, ning vajadusel kasutada neid salvestisi korralduste või muude toimingute tõendamiseks ja/või taasesitamiseks, samuti käesolevates Tingimustes sätestatud isikuandmete töötlemise eesmärkide täitmiseks.

4.4.     INDSALU säilitab isikuandmeid teenuse osutamiseks või lepingu täitmiseks vajaliku aja või kuni isikuandmete töötlemise peatamiseni või keelamiseni või kuni see on vajalik INDSALU õiguste kaitsmiseks või õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmiseks, sh õigusaktidest tuleneva kohustusliku säilitamistähtaja järgimiseks. INDSALU salvestab ja säilitab kõik isikuandmed tingimustel, mis vastavad asjakohastes õigusaktides sätestatud põhimõtetele ja nõuetele, sh konfidentsiaalsus- ja turvanõuetele. INDSALU hävitab isikuandmed, mille säilitamiseks puudub alus (sh säilitamistähtaja möödumise tõttu).

 

5.     ISIKUANDMETE EDASTAMINE JA AVALDAMINE

 

5.1.     INDSALU hoiab Andmesubjekti isikuandmeid rangelt konfidentsiaalsena. INDSALU poolt töödeldavad Andmesubjekti isikuandmeid ei ole avalikkusele kättesaadavad. Isikuandmete edastamine kolmandatele isikutele on võimalik üksnes käesolevates tingimustes ja õigusaktides sätestatud juhtudel.

5.2.     INDSALU võib edastada Andmesubjekti isikuandmeid isikutele, sh teistes Euroopa Liidu liikmesriikides asuvatele isikutele, kui isikuandmete edastamine on vajalik INDSALU isikuandmete töötlemise eesmärkide täitmiseks ja/või INDSALU’le õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmiseks. INDSALU edastab isikuandmeid kolmandatele isikutele üksnes minimaalses ja hädavajalikus ulatuses, milles see on vajalik vastavate isikuandmete töötlemise eesmärkide ja/või kohustuste täitmiseks.

5.3.     Kõik isikud, kellele INDSALU isikuandmeid edastab, peavad tagama, et nad järgivad isikuandmete töötlemisel ettenähtud hoolsustaset ning turva- ja konfidentsiaalsusreegleid ning rakendavad kohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid, et tagada isikuandmete olemusele vastav andmekaitse.

5.4.     INDSALU edastab isikuandmeid isikutele ja asutustele, kes küsivad isikuandmeid õigusaktidest tuleneval alusel (nt uurimisasutused, korrakaitseorganid, kohtud jm).

5.5.     Andmesubjekti taotlusel teeb INDSALU Andmesubjektile teatavaks, millistele isikutele on INDSALU Andmesubjekti isikuandmeid edastanud, va kui avaldamine ei ole võimalik õigusaktist tuleneval alusel.

 

6.     ANDMESUBJEKTI ÕIGUSED

 

6.1.     Andmesubjektil on õigus:

6.1.1.     saada teavet INDSALU poolt töödeldavate Andmesubjekti isikuandmete ja nende töötlemise kohta, sh teavet kolmandate isikute kohta, kellele INDSALU on Andmesubjekti isikuandmeid edastanud;

6.1.2.     nõuda Andmesubjekti puudutavate ebaõigete isikuandmete viivitamatut parandamist, sh mittetäielike isikuandmete parandamist;

6.1.3.     nõuda õigusaktides sätestatud juhtudel Andmesubjekti isikuandmete kustutamist;

6.1.4.     nõuda õigusaktides sätestatud juhtudel Andmesubjekti isikuandmete töötlemise piiramist või esitada vastuväide isikuandmete töötlemisele;

6.1.5.     saada õigusaktides sätestatud juhtudel Andmesubjekti puudutavaid isikuandmeid struktureeritud, üldkasutatavas vormingus ning masinloetaval kujul ning õigus edastada need andmed teisele vastutavale töötlejale ilma, et INDSALU seda takistaks;

6.1.6.     oma nõusolek isikuandmete töötlemiseks tagasi võtta. Nõusoleku tagasivõtmine ei mõjuta enne nõusoleku tagasivõtmist nõusoleku alusel toimunud töötlemise seaduslikkust, samuti ei mõjuta nõusoleku tagasivõtmine isikuandmete töötlemist osas, milles isikuandmete töötlemine toimub muul alusel.

6.2.     INDSALU peab mistahes taotluste lahendamisel (sh isikuandmete väljastamisel) veenduma taotleja isikusamasuses ja tema õiguses saada isikuandmeid (näiteks eeskostja puhul). Isikuandmete taotleja peab vajadusel oma isikusamasust ja/või isikuandmete saamise õigsust tõendama. Kui taotleja vastavaid tõendeid ei esita, on INDSALU’l õigus keelduda taotluse lahendamisest (sh isikuandmete väljastamisest).

6.3.     INDSALU’l on õigus keelduda taotluse lahendamisest, sh isikuandmete väljastamisest, kui selleks esineb õigusaktidest tulenev alus (nt isikuandmete väljastamine võib takistada kuriteo tõkestamist või kurjategija tabamist).

6.4.     Andmesubjekti isikuandmete parandamise, kustutamise või isikuandmete töötlemise piiramise korral teavitab INDSALU sellest kolmandaid isikuid, kellelt isikuandmed saadi või kellele isikuandmeid edastati, kui see on tehniliselt võimalik ega too kaasa ebaproportsionaalselt suuri kulutusi.

6.5.     Andmesubjekt kohustub esitama kõik isikuandmeid puudutavad taotlused ja nõuded elektrooniliselt digitaalallkirjastatuna või omakäeliselt allkirjastatuna vastava INDSALU kontaktandmetele, mis on kättesaadavad aadressil https://www.aarand.ee/.

 

 

 

7.     INDSALU KOHUSTUSED

 

7.1.     INDSALU järgib oma tegevuses isikuandmete kaitse põhimõtteid ning teeb kõik endast oleneva, et isikuandmete töötlemine toimuks viisil, mis tagab isikuandmete turvalisuse ja konfidentsiaalsuse vastavalt isikuandmete olemusele, sealhulgas rakendab isikuandmete turvalise töötlemise tagamiseks asjakohaseid tehnilisi ja korralduslike meetmeid. INDSALU vaatab INDSALU hooldekandeasutustes rakendatavat turvalisus- ja privaatsuspoliitikat perioodiliselt üle ja täiustab vastavalt vajadusele. INDSALU tagab, et INDSALU töötajad, kes mistahes viisil puutuvad INDSALU kaudu kokku Andmesubjekti isikuandmetega, omavad ligipääsu isikuandmetele üksnes INDSALU isikuandmete töötlemise eesmärkide täitmiseks ning järgivad konfidentsiaalsus- ja turvalisusnõudeid

 

8.     ISIKUANDMETE KAITSE ÜLDMEETMED

 

8.1.     INDSALU järgib oma tegevuses isikuandmete kaitse põhimõtteid ning teeb kõik endast oleneva, et isikuandmete töötlemine, sealhulgas isikuandmete kogumine, edastamine ja säilitamine, toimuks viisil, mis tagab isikuandmete turvalisuse ja konfidentsiaalsuse vastavalt isikuandmete olemusele, sealhulgas rakendab isikuandmete turvalise töötlemise tagamiseks asjakohaseid tehnilisi ja korralduslike meetmeid.

8.2.     Juhul, kui leiab aset Andmesubjekti isikuandmetega seotud rikkumine, mis kujutab endast tõenäoliselt suurt ohtu Andmesubjekti õigustele ja vabadustele, teavitab INDSALU Andmesubjekti põhjendamatu viivituseta isikuandmetega seotud rikkumisest, sealhulgas kirjeldab rikkumise laadi, rikkumise võimalikke tagajärgi ning meetmeid, mis on võetud kasutusele rikkumise kõrvaldamiseks, samuti annab Andmesubjektile asjakohast teavet omava isiku kontaktandmed.

 

9.     ANDMESUBJEKTI ÕIGUSTE KAITSE

 

9.1.     Kui Andmesubjekt leiab, et INDSALU on tema isikuandmete töötlemisel rikkunud tema õigusi, on Andmesubjektil õigus pöörduda rikkumise lõpetamise nõudega INDSALU poole.

9.2.     Andmesubjektil on lisaks igal ajal õigus tema õiguste rikkumise korral pöörduda Andmekaitse Inspektsiooni poole (aadress: Tatari 39, Tallinn 10134, telefon: 627 4135, e-posti aadress: info@aki.ee) või pädeva kohtu poole.

9.3.     Andmesubjektil on õigus pöörduda isikuandmete töötlemisega seonduvate üldiste küsimustega INDSALU poole, mille kontaktandmed on kättesaadavad aadressil https://www.aarand.ee/.

 

10. VEEBILEHE KÜLASTAMINE

 

Kui Andmesubjekt üksnes külastab veebilehte, piirduvad tema kohta kogutavad ja säilitatavad andmed:

  • Andmesubjekti e-posti aadressiga, nime ja telefoninumbriga kui Andmesubjekt on need sinna ise sisestanud.

 

11. KIRJAVAHETUS

 

Andmesubjekti pöördumises sisalduvaid isikuandmeid kasutatakse temale vastamiseks. Kui sellega seoses tuleb esitada järelepärimisi teistele isikutele või asutustele, ei avalda INDSALU neile rohkem Andmesubjekti isikuandmeid kui vastuse koostamiseks vaja. Kui Andmesubjekt in INDSALU’le saatnud pöördumise, mille vastamine on teise asutuse pädevuses, siis teavitab INDSALU Andmesubjekti sellest.

 

Kui INDSALU peab Andmesubjektile vastamiseks väljastama Andmesubjekti isikuandmed, siis võtab INDSALU kasutusele meetmed Andmesubjekti isikusamasuse tuvastamiseks, näiteks nõuab koopia saatmist isikut tõendavast dokumendist ja palub pöördumine digitaalselt või omakäeliselt allkirjastada.

 

Eraisikutega peetud kirjavahetust säilitab INDSALU 5 aastat. Selle tähtaja ületanud dokumendid hävitatakse ning teave kustutatakse. INDSALU ametlikele e-postiaadressidele edastatud e-kirju, säilitatakse 1 aasta.

 

12. TÖÖLE KANDIDEERIMINE

 

INDSALU hooldekandeasutusse tööle kandideerides lähtub INDSALU kandidaadi avaldatud teabest ja avalikest allikatest kogutud andmetest. Kui kandidaat toob CV-s välja soovitajad, siis eeldab INDSALU, et võib kandidaadi poolt soovitajatena nimetatud isikutega suhelda. Igal kandidaadil on õigus teada, milliseid andmeid INDSALU tema kohta kogunud on ning tal on õigus INDSALU kogutud andmetega tutvuda, anda selgitusi või esitada vastuväiteid. Teiste kandidaatide andmeid ei avaldata.

 

Töökohale sobimise tuvastamiseks võib INDSALU teha karistusregistrisse järelepärimise veendumaks, et kandidaadil puuduvad kehtivad vara- või isikuvastased karistused. Värbamisprotsessis võib INDSALU tööle kandideerija kohta koguda täiendavat teavet avalikest allikatest (sotsiaalmeediavõrgustikud, veebilehed, avalikud registrid jms). Kandidaadil on õigus saadud teabega tutvuda ja esitada omapoolsed selgitused-vastuväited. Eeldame, et kandideerimisdokumentides esitatud soovitajatele on kandideerija andnud nõusoleku enda kohta käivatele küsimustele vastamiseks. Kandidaadi isikuandmete töötlemise eesmärk leida kandidaat, kelle haridus, isikuomadused, töökogemus, teadmised ja oskused vastavad enim tööülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele, ning teha talle ettepanek asuda ametikohale.

 

Kui kandidaat ei osutunud valituks, säilitame vajaduse korral ja kandidaadi nõusolekul tema andmed. Kandidaatide andmed on juurdepääsupiiranguga info, millele kolmandad isikud saavad juurdepääsu ainult seaduses sätestatud juhtudel.

 

Ametikohtade täitmiseks konkursse ja värbamist korraldab Indsalu OÜ juhatus. Avaliku konkursi korraldamisest teatatakse Töötukassa ja CV online veebilehel. Lisaks võime konkursikuulutuse avaldada muudes kanalites (sh värbamisportaalides, ajalehtedes, listides jm). Isegi kui avaldame kuulutuse värbamisportaalis, saab vabale töökohale kandideerida saates meile kirja otse e-posti aadressile pansionaat@aarand.ee. Seda ei pea tegema värbamisportaali vahendusel. Mõnikord võime kasutada ka väliste teenusepakkujate teenuseid.

 

Konkursikuulutuses nimetatakse alati ka kandidaadile esitatavad nõuded haridusele, töökogemusele, teadmistele ja oskustele ning ka konkursil osalemiseks esitatavad dokumendid ja nende esitamise tähtaeg. Samuti ka muud olulised tingimused, mis erinevad tavapärasest ning mille kirjeldamine võib olla oluline tulenevalt avaliku teenistuse muudest sätetest ja kandidaatide informeerimise vajadusest.

 

Kandidaatide hariduse, töökogemuse, teadmiste ja oskuste vastavuse hindamiseks teenistusülesannete täitmiseks kehtestatud nõuetele võime kasutada järgmiseid meetodeid:

  • kandideerimise käigus esitatud dokumentide analüüs, millega kandidaat tõendab vastavust ametikohale kehtestatud nõuetele;
  • intervjuu;
  • testimine (testimiseks võime kasutada ka proovipäeva);
  • taustauuring ja -kontroll (värbamisprotsessis võime kandidaadi kohta koguda täiendavat teavet avalikest allikatest (sotsiaalmeediavõrgustikud, veebilehed, avalikud registrid jms), kandidaadil on õigus saadud teabega tutvuda ja esitada omapoolsed selgitused-vastuväited ning eeldame, et kandideerimisdokumentides esitatud soovitajatele on kandideerija andnud nõusoleku enda kohta käivatele küsimustele vastamiseks, ning nõustunud sellega, et me nende poole teabe saamiseks pöördume);
  • tervisekontroll – perearsti poolt väljastatud tõend nakkushaiguste puudumise kohta;
  • muu kandidaadi hindamiseks asjakohane meetod.

 

Teistele kandidaatidele Andmesubjekti andmeid ei avaldata. Samuti ei avalda me Andmesubjektile teiste kandidaatide andmeid. Kandidaatide hindamisesse kaasatakse vaid INDSALU juhatuse liikmeid.   Kandidaadi andmed on juurdepääsupiiranguga teave ning muudele isikutele/asutustele võib INDSALU kandidaadi andmeid edastada üksnes juhul, kui neil on selleks otsene seadusest tulenev õigus (näiteks kohtu- või kohtueelse menetleja otsus) ja põhjendatud vajadus.

 

Tööle kandideerimisega seoses kogutud andmeid säilitatakse pool aastat, seejärel andmed kustutatakse.

 

13. ARVETE TASUMINE

 

Kui klient soovib tasuda arveid hooldusteenuse kasutamise eest, tuleb see üle kanda INDSALU (OÜ Indsalu) arveldusarvele pangas. Maksekorraldusse tuleb märkida selgituseks kindlasti hooldusaluse ees- ja perekonnanimi ning sünniaasta. Juhul kui INDSALU arveldusarvele kantakse hooldusel viibivale isikule määratud summa, siis väljastatakse nimetatud summa INDSALU hooldusalusele sularahas või teenusesaaja poolt tellitud kaubas.

 

Teenusesaaja rahaliste vahendite liikumise eest INDSALU arveldusarvele ja hooldusteenuse kasutamise arvete tasumise vastutavaks töötlejaks on INDSALU. Pangaarveldustega seotud andmeid säilitatakse viis aastat vastavalt raamatupidamise korrale. Säilitustähtaja möödumisel andmed kustutatakse.

 

14. TEENUSESAAJATE ISIKUTUNNISTUSED

 

INDSALU üldjuhul ei hoiusta teenusesaajate isikutunnistusi. Isiku saabumisel hoolekandeasutusse tehakse isiku kindlaks tegemiseks isikutunnistusest koopia ja originaaldokument tagastatakse teenusesaaja esindajale. Kui isikutunnistust ei ole võimalik teenusesaaja esindajale tagastada, siis see hoiustatakse hooldekandeasutuse kontoris seifis nii, et isikutunnistus ja koodikaart hoiustatakse eraldi. INDSALU hoolekandeasutuse töötajatel on rangelt keelatud teenusesaaja isikutunnistuse kasutamine tööarvutites. Teenusesaajal on võimalus kasutada isikutunnistust elektroonilisteks toiminguteks vaid juhul, kui teenusesaajal on olemas oma arvuti ja oma internetiühendus ning ta avaldab selleks soovi. Abi võib teenusesaajale osutada üksnes ettevõtte sotsiaaltöötaja. Teistel töötajatel on abistamine keelatud.

 

15. VIDEOVALVEKAAMERAD JA VEEBIKESKKONNAKAITSE

 

INDSALU on klientide/patsientide, personali ja külaliste turvalisuse tagamiseks, vara kaitseks ning sisekorraeeskirjade, tööjuhendite ning muude õigusrikkumiste tuvastamiseks paigaldanud turvakaamerad.

 

Tegemist on hoonete välisseintele või hoone üldkasutatavatesse ruumidesse paigaldatud kaameratega, mis salvestavad ööpäevaringselt, heli salvestamist ei toimu. Salvestatud videot hiljem on võimalik hiljem töödelda ja taasesitada. Videokaamera pilti jälgitakse õhtusel ja öisel ajal reaalajas hooldusosakonna töötajate poolt oma osakonna piires (väljapääsude juures olevad koridorid, köök, söögisaal), sest videovalve võimaldab sekkuda kohe kui on näha, et kliendi turvalisus, kes ei suuda ise abi kutsuda, on ohus.

 

Kaamerate kasutamisest teavitavad kaamera kujutisega sildid.

 

Kaamerate abil saadud andmete töötlemisel kasutab INDSALU selliseid turvameetmeid, mis kaitsevad kogutud andmeid tahtmatu või ilma loata jälgimise, kopeerimise, muutmise, teisaldamise ja kustutamise eest. Kaamerate salvestistele on õigus ligi pääseda ainult INDSALU juhatusel ja volitatud töötajatel. Salvestisi tohib edastada väljapoole INDSALU või võimaldada neile juurdepääsu ainult juhul, kui selleks on seadusest tulenev alus (nt politseile).

 

Kaamerate salvestisi säilitatakse kuni 30 kalendripäeva. Pärast tähtaja möödumist salvestised kustutatakse andmete üle salvestamisega.

 

INDSALU on koostanud videosalvestiste andmetöötluse juhendi.

 

Ettevõttesisene arvutivõrk on kaitstud Telia AS poolt paigaldatud tulemüüriga, mis sisaldab ka geolokatsiooni kaitset Eestist väljaspoolt tulenevate ohtude tõrjeks. Kogu arvutiparki haldab ja turvalisust tagab Telia AS oma parimate küberkaitse võimalustega. Veebikeskkonnas asuva infoedastusplatvormi Microsoft 365 kasutamine on võimalik üksnes ettevõtte siseselt IP aadressilt, milleks tuleb isikliku parooliga sisse logida töökohas selleks otstarbeks paigaldatud arvutisse. Välistelt IP aadressidelt süsteemi sisse logimine ei ole võimalik, mis tagab parima isikuandmete kaitse.